MITSUBISHI PAJERO 2009

– Обединение –

Балкан Стар Мотърс официално пусна в продажба новото поколение на иконата на марката – Mitsubishi Pajero с обновен двигател и скоростна кутия. С новата си конструкция, Pajero 3.2 Di-D вече разполага с мощност от 200 к.с. при 3,800 об/мин и въртящ момент 441 Нм при 2,000 об/мин. Модификацията от 2009 г. се предлага в дилърската мрежа на марката в цялата страна, както и на Автомобилен салон София 2009 г.

Още от появата на торпедото PX-33 през 1936 г. със задвижване на четирите колела, автомобилите 4×4 на Mitsubishi заемат отличително място на пазара.

Дори и в новаторските си проекти, като например оригиналния Pajero от 1983 г., един от първите офроудъри, тези автомобили винаги са впечатлявали със своята издръжливост и високопроходимост.

Днешните трудни икономически условия и промяната на продажбите в полза на по-малките автомобили говори за увеличаване на интереса към компактните SUV-та или т.н. кросовъри и обединението на пазарната им ниша с тази на по-големите и по-издръжливи офроудъри като Pajero и L200.

Въпреки това, предимствата на Pajero трябва да съответстват на нашето време и именно това бе приоритетът на инженерите на Mitsubishi Motors в Центъра за развойна дейност в Оказаки (Япония) при разработването на последната вълна подобрения в офроудъра, икона на марката.

… От 160 к.с. на 200 к.с. / От 280 г/км на 224 г/км
Почти три години след първоначалното му лансиране, следващото поколение на Pajero се появява с нова сила – с изцяло променени двигател и скоростна кутия, и с технически параметри, които го извеждат на челни позиции в сегмента му, включително и спрямо значително занижените емисии на CO2. В детайли:

Нова конструкция на двигателя и скоростната кутия:
С новата си конструкция, включваща промени в лагерите, главите на цилиндрите, буталата, свързващите щанги, разпределителните валове, системата на клапаните, турбокомпресора, маслената помпа, системата за впръскване и електронното управляващо устройство – Pajero 3.2 Di-D от 2009 г. вече разполага с мощност от 200 к.с. при 3,800 об/мин (+ 25% за M/T или + 18% за A/T) и въртящ момент 441 Нм при 2,000 об/мин (+ 16% за M/T или + 18% за A/T):

A/T* M/T**
Pajero 2006-2008 170 к.с. 160 к.с.
373 Нм 381 Нм
Pajero 2009 200 к.с. 200 к.с.
441 Нм 441 Нм
*М/Т – механична скоростна кутия
**А/Т – автоматична скоростна кутия

Тези значителни промени поставят Pajero начело в „Автентичния 4×4“ клас:

Pajero LWB A/T Land Cruiser LWB A/T Pathfinder A/T
Мощност 200 к.с. 173 к.с. 171 к.с.
Въртящ момент 441 Нм 410 Нм 403 Нм
Макс. скорост* 180 км/ч 175 км/ч 175 км/ч
0 – 100 км/ч 11”1 11”5 11”8
Теглителна способност 3,500 кг** 2,800 кг 3,000 кг
* Ако законите разрешават такава скорост
**В зависимост от модификацията/двигателя

Освен с напълно променен двигател, Pajero 3.2 Di-D от 2009 година се отличава и с нова 5-степенна автоматична скоростна кутия.

В допълнение към по-дебелите стъкла на предните прозорци и вече включеното в серийното оборудване звукоизолиращо предно стъкло и допълнителните изолационни материали, направени са и допълнителни подобрения в блока на цилиндрите, главата на цилиндъра, буталата и разпределителните валове с цел подобряване на показателя NVH (по-ниско ниво на шума, вибрациите и нискочестотните трептения на каросерията), като индексът на артикулация е подобрен от 60% при 4,000 об/мин на 70% при същите обороти на двигателя.

На последно място, но не и по важност, значително са намалени и разходът на гориво и нивото на емисии на CO2 (Pajero LWB A/T Closed Flow DPF):

Разход на гориво Ниво на емисии на CO2
Pajero 2006-2008 10.3 л/100 км 280 г/км
Pajero 2009 8.5 л/100 км (- 17.4%) 224 г/км (- 17.3%)

Усъвършенстван пакет:
Освен подобрените технически характеристики и други усъвършенствания, Pajero модел 2009 г. се отличава също така с:
Нови 17- и 18-цолови джанти от лека сплав
Усъвършенствана мултикомуникационна система на Mitsubishi (увеличен капацитет на твърдия диск – от 30GB на 40GB, памет за съхранение на музика – 2000 песни/150 CD, добавени са нови страни*, по-добро покритие на картата**).
Като опция се предлага тапицерия на седалките от висококачествена тъмнокафява кожа/плат в комбинация с декоративни панели Granite Brown/Aluminum Silver.
Нов цвят на каросерията “Granite Brown” металик
* Босна и Херцеговина, България, Хърватска, Черна гора, Румъния, Сърбия, Словения.
** Чешка република, Гърция, Унгария, Словашка република.

Забележка:
“Pajero” е “Montero” в Испания и “Shogun” във Великобритания.
Всички данни за модела 2009 г. подлежат на окончателна хомологация

***

Балкан Стaр Мотърс: Балкан Стар Мотърс ЕООД е генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България и е част от автомобилната група Блакан Стар, заедно с компаниите Балкан Стар Аутомотив ЕООД, Балкан Стар Ремаркетинг ЕООД, Ауто Франс 3000 ЕООД. Представителството на Mitsubishi Motors Corporation се поема от Балкан Стар през юни 2002 година. Мрежата за продажба на дребно на компанията разполага с 3 собствени клона в страната: в София, Пловдив и Варна, и договорни партньори в Бургас, Сливен, Русе, Стара Загора и Севлиево.

Leave a Reply